|
Interim procurement specialist
Van der Meer Logistiek Advies is een ervaren inkoop en interim manager gespecialiseerd in alle fasen van de supply chain
Bent u op zoek naar een interim procurement specialist die de logistieke wereld echt begrijpt? Iemand met meer dan 20 jaar praktische ervaring in de wereldwijde logistiek? Iemand met een track record van 10 jaar interim management?
Lees dan snel verder. Ik kan uw wereldwijde logistiek veranderen in best of class procurement. Ik heb inmiddels verschillende interim procurement rollen succesvol afgesloten met inkoopvolumes varierend van 6 M€ tot 70 M€ per jaar.
Leiderschap categorie logistiek en transport
- Wieg tot graf category management voor de categorie logistiek, warehousing, vrachtvervoer, opslag, 3PL, 4PL, lucht, wee, weg, per spoor vervoer
- Ervaring aan beide zijden van de business, buying en verkopen van logistiek
- Diepgaande kennis van transport en logistiek wereldwijd
- Diepgaande kennis van supply chain inclusief ERP-systemen
- Altijd een personal audit controle alvorens te kopen bij nieuwe leveranciers
- Ondersteuning van transport en logistieke afspraken en initiatieven, waaronder mentoring en training alle categorie leden op onderhandelingen, ontwikkeling van vaardigheden en technieken
Visie & Planning categorie logistiek
- Ontwikkeling en implementatie van de procurement strategy
- Realiseren van financiële besparingen, met inbegrip van regelmatige status updates aan stakeholders
- Ondersteuning van de planning en uitvoering van strategieën
Communicatie & Relatie Building
- Betrekken van aandeelhouders (divisies, category managers, etc.) om de zakelijke behoeften uit te leggen
- Ontwikkelen van onderhandel strategieën om gestelde doelen te bereiken
- Gesprekken leiden met ondernemers, leiders en belangrijke besluitvormers binnen de supply chain
- Bieden van innovatieve ideeen om wereldwijd concurrerende sourcing-oplossingen te maken
- Werkt samen met Categorie en Brand Managers om strategische ondersteuning te bieden
Categorie & Vendor Management logistiek
- Verantwoordelijk voor alle fasen van benchmarks voor transport en logistiek, inclusief ontwikkeling van de onderhandelstrategieën, tactieken en uitvoeringsplannen om de gewenste resultaten te bereiken
- Ervoor zorgen dat na akkoord het proces resulteert in nauwkeurige contract implementatie
- Transportkosten en vrachttarieven benchmarking
- Verantwoordelijk voor het analyseren van verschillende activiteiten (variërend van kosten, kwaliteit, ondersteuning, service)
- Kritisch volgen en analyseren van transport en logistiek tbv kostenbesparingen of kansen
- Zoekt logistieke dienstverleners die voldoen aan bepaalde specificaties, prestaties of functionaliteit
- Begeleid leveranciers in de richting van continue verbetering van prestaties
- Voortdurend streven naar proces- en systeemkosten te verlagen
- Maken en uitvoeren van Tenders, openbare- en onderhandse inschrijvingen en schrijven van RFQ's
Sinds 2007 heeft Van der Meer Advies meer dan 20 logistieke oplossingen ontwikkeld en geïmplementeerd voor bedrijven uit bijna alle sectoren, zoals industrie, logistiek, transport en supply chain.
|