 |
marketing strategieën
commerciële ideeën
internet projecten
huisstijl aanpassingen
|
|
Mijn rol als communicatie adviseur
Bij het woord communicatie denken we meestal aan iets dat vanzelf gaat. Spreken, bellen of emailen, we doen het dagelijks. Zo vanzelfsprekend zelfs dat we nauwelijks meer beseffen dat onvoldoende communiceren soms gruwelijk mis kan gaan.
Als ondernemer weet u natuurlijk hoe uw klanten over uw dienstverlening denken. U hebt ze immers nog voor de kerst persoonlijk bezocht. Als er problemen waren geweest, dan hadden ze het u dan wel gemeld? In januari blijkt dat uw grote klant een tender had uitgeschreven. U wordt geinformeerd over de resultaten. U blijkt de op 1 na duurste te zijn met uw huidige tarieven. Daarna wordt u vriendelijk bedankt voor uw verleende diensten.
U hebt onlangs een reclame bureau de opdracht gegeven uw internet site volledig te vernieuwen. Het ziet er prachtig uit, mooie foto's en weinig tekst. Als de rekening allang betaald is, blijkt uw site na enige tijd volledig onvindbaar op het internet met een lage bezoekersaantallen als gevolg.
Dit zijn zomaar twee schrijnende voorbeelden van incidenten die daadwerkelijk zijn gebeurd. Communiceren is een vak apart. Als we dit vanuit de commerciële hoek benaderen, dan blijkt bijna elk bedrijf nog veel te kunnen leren op dit gebied. Door met mij te brainstormen zult u ontdekken wat er allemaal mogelijk is en waarin uw organisatie mogelijk tekort schiet. Bovendien bestaat er de gerede kans dat u net zo enthousiast wordt als ik.
Ik kan u passend advies geven, maar ook begeleiden in dit traject. Dit is afhankelijk van de kennis en tijd die u zelf in uw organisatie kunt vrijmaken.
Geef uw bedrijf vleugels en maak het vrij van overbodig ballast. U kunt me altijd bellen voor een oriënterend gesprek.
|